19 december 2006

Slowing down?

De afgelopen weken brachten op allerlei fronten een langzamer tempo in mijn leven: eerst mijn zenuwen van slag, toen ik helemaal van slag door de medicijnen, en toen dus mijn fiets gestolen.

Alsof ik het daardoor nog niet op voldoende punten het rustig aan moest doen, was vervolgens mijn adsl-verbinding bijna een week de lucht uit vanwege een kapotte livebox. Gelukkig had ik nog wel de mogelijkheid om via de telefoonlijn van een andere provider in te bellen (yes!), maar snel was die zeker niet en de contacten met de helpdesk over de livebox waren ook niet dusdanig dat ik dacht, wat word ik hier lekker rustig van, maar dat terzijde.

Toen begaf ook de rem van mijn reservebrikkie het ... Toegegeven, het is een oude fiets, eigenlijk puur een noodoplossing, dus dat hij het überhaupt deed was op zich al een klein wonder, maar in combinatie met alle andere dingen vraag ik me toch af of de grotere boodschap nu is dat ik het nóg rustiger aan moet doen, me alleen maar op loopsnelheid moet voortbewegen zeg maar, of dat ik lekker door moet karren, want er valt gewoon niet te stoppen ...


Hoe het ook zij, het was in ieder geval aanleiding om linea recta naar de fietsenwinkel te gaan voor een nieuwe fiets. Het enige dat erop ontbreekt is het mandje dat de fietsenmaker me heeft gegeven. Of liever gezegd, dat hij me heeft beloofd. De fiets moet nl. nog wel even van de fabriek komen en rijklaar gemaakt worden ...

1 opmerking: