18 januari 2007

Quilt

Al jarenlang heb ik het idee dat ik een keer een quilt wil maken. Formaat beddensprei. Dus niet direct een kleine klus. Maar geïnspireerd door mijn eigen recente haakavontuur, is dat plan weer op komen borrelen.

Niet dat ik ervaring heb met quilten. Integendeel. Ik heb vroeger op school wel eens een poppetje van patchwork gemaakt en dat was eigenlijk één grote ellende. Eindeloos stukjes karton voorzien van lapjes en dan de boel met de hand aan elkaar priegelen.

Dus eigenlijk is de wens om een quilt te maken helemaal niet zo voor de hand liggend. Maar ja, ik heb ooit plaatjes van prachtige Noord-Amerikaanse quilts gezien bij vrienden en toen begon er toch wel wat te kriebelen.

Nu heb ik sinds kort een nieuw dekbed, dat groter is dan mijn vorige, dus ik heb massa’s stof van oude overtrekken die ik zou kunnen gebruiken. Wat let me, zou je dus zeggen. Nou, heel simpel. Ik heb geen tijd ... he-le-maal geen tijd.

Hoewel ik mij in december heb voorgenomen het in het nieuwe jaar toch wat rustiger aan te doen, is daar deze weken nog maar bar weinig van terechtgekomen. Al mijn tijd lijkt te worden opgeslokt door vertalingen, redactiewerk en overleg.

Ik heb tussen de bedrijven door wel een site gevonden waar staat beschreven hoe je quilts kunt maken. Een daarvan schijn je zelfs in een paar dagen in elkaar te kunnen zetten ... misschien moet ik me maar tot zoiets beperken?!?

1 opmerking:

  1. Nou ja, zeg. Je ligt toch 's nachts wel eens een uurtje wakker? Dan kun je mooi aan je quilt beginnen. ;-)
    Misschien kun je nu het denkwerk doen, en als je het wat rustiger hebt (en wij eindelijk die borrel hebben gedronken) kun je je ideeën omzetten in een mooie quilt!

    BeantwoordenVerwijderen