26 juli 2007

Een van de rozen

Het afgelopen jaar was een van de meest intensieve periodes in mijn leven. Veel leuke momenten, mooie momenten eveneens, maar ook wel momenten die veel meer tijd en energie vroegen dan ik eigenlijk had ...

Een van de gewoonten die in die periode zijn ontstaan (en ik hoop maar dat het inderdaad ondertussen een echte ‘gewoonte’ is geworden), is het maken van korte fototripjes. Even een middagje of avond de provincie in. Een miniminivakantie, zeg maar. Even los van al het gewone, met wind, zon en van alles om te zien en van te genieten.

Kijken door de lens van de camera geeft een andere kijk op de wereld rondom. Het dwingt me om – letterlijk – even stil te staan, om me bewust te zijn van wat ik zie, om te focussen op schoonheid.

En dat is eigenlijk wel een van de ‘rozen op mijn pad’ ...



Foto met dank aan Elsa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten