17 maart 2008

Breekbaar licht

Grote donkere wolken drijven langs de lucht en ik aarzel om naar buiten te gaan. Af en toe weet de zon echter door het wolkendek heen te dringen en dat geeft uiteindelijk de doorslag. Ik heb afgelopen zaterdag een prachtig bomenlaantje ontdekt, niet zo ver weg, en als ik de bloesem nu niet op de foto zet, is het maar de vraag of het dit jaar nog wat wordt ;-)

Het is helemaal geen lange laan, maar ik ben er wel een hele tijd. Als het niet is om foto's te maken, is het wel om te wachten ... tot de zon er is, tot de wind is gaan liggen. Maar uiteindelijk heb ik toch het idee dat er wel wat mooie opnames tussen moeten zitten.

Als ik naar huis fiets, hagelt het. Maart roert zijn staart.


Deze foto leek aanvankelijk niet echt geslaagd, in het volle tegenlicht was er van de bloem niet veel meer over. Maar een beetje knippen, een ietsepietsje de kleuren naar voren halen, et voilá...

3 opmerkingen:

  1. Så skirt och vackert! Underbart foto!
    Säg att bilden är från förra året ...!!!
    I natt fick vi ett vitt snötäcke. Det första och förhoppningsvis det enda i år. Får gå en inspektionsrunda när det blir ljust och kolla hur det vårlika tagit kylan.
    Kram Randi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tack!! Och... nej, bilden är från igår. Mycket vind, några snöflingor och hagel, men också sol då och då :-)

    BeantwoordenVerwijderen