29 mei 2008

Puntjes op de i

Eigenlijk was ik best weer tevreden met het uiterlijk van de blog - slechts één detail stoorde me, namelijk dat de rechterbovenhoek van deze kolom en de linkerbovenhoek van de sidebar afgerond waren en dat er een donker randje om zat.

In de template werd verwezen naar een url, dus ik had geen idee of en hoe ik dat zou kunnen veranderen.

Nu kun je gelukkig van alle websites de bron bekijken - dan krijg je de gebruikte commando's te zien - dus ik ben naar een blog gesurft met een soortgelijke indeling en heb daarvan het desbetreffende stukje gekopieerd om te kunnen zien wat de verschillen waren.

Vervolgens heb ik mijn template aangepast. Er waren meerdere pogingen nodig, maar uiteindelijk waren de afgeronde hoekjes verdwenen!

Er komt een dag dan heb ik hier nog eens echt verstand van :-D


***

Niet zo interessant, maar voor mij zo wel makkelijk terug te vinden, mocht ik het weer eens op mijn heupen krijgen en van van template wisselen.
Nu gebruikte codes:
#main-wrapper {
width: 460px;
float: left;
background-color:$mainBgColor;
font-size: 85%;
word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
}
#main {
margin:0;
padding:15px 20px;
}
#sidebar-wrapper {
width: 254px;
float: right;
padding: 0;
background-color:$sidebarBgColor;
font-size: 81%;
word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
}
#sidebar {
margin:0;
padding:2px 20px 10px;
}

3 opmerkingen:

  1. Hij is mooi geworden! En nu weet ik meteen bij wie ik terechtkan met al mijn technische blogvragen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gedoe lijkt me dat om het allemaal uit te vissen. Knap dat het uiteindelijk gelukt is. Ik vond het al mooi en ik vind dit heel rustig om te zien, dus ook mooi! liefs Elsa

    BeantwoordenVerwijderen