21 juni 2008

Midzomer

Midzomer wordt in Zweden op midsommarafton (de dag tevoren) gevierd. Ik vermoed dus dat veel Zweden gisteren om de meiboom hebben gedanst, haring met aardappelen hebben gegeten en diverse drankliederen hebben aangeheven...

Zelf heb ik geprobeerd foto's van een korte vakantie een paar jaar terug van een dvd te halen. Maar wat ik ook deed - niets werkte. Op advies van een goede vriend zelfs de dvd met een sopje afgenomen (hoe verzin je het!), maar het mocht niet baten. In Windows leek de dvd helemaal leeg, Nero kon er nog wel een kleine 3 gigabyte van lezen, maar bleef vervolgens een halfuur hangen op een leesfout. Omdat ik ook niet wist wat ik vervolgens moest, heb ik het proces maar afgebroken - helaas werd het zgn. image-bestand met alle gelezen informatie op mijn harde schijf toen ook weggegooid en had ik nog steeds niets.


Gelukkig heb ik de foto's destijds nog 'gewoon' laten afdrukken. Maar ik baal desondanks. Ik ga mij maar in stijl troosten met wat Zweedse haring... :-)

1 opmerking:

  1. de haring op 21 juni smaakte trouwens ook heel lekker. het was een zweedse midsommer maaltijd en daar ben ik altijd voor in de stemming.zo is het nu altijd weer belangrijk maar ik kan me het balen
    heel goed voorstellen!
    Elsa

    BeantwoordenVerwijderen