12 juni 2008

Typisch geval

Misschien komt het omdat het onderwerp ‘vakantie’ zaterdag ter sprake kwam. Misschien komt het ook omdat ik toen ik bij E&K in de tuin zat even zo’n echt vakantiegevoel had. Een gewone Nederlandse tuin, zij het met veel bloemen. Maar de zon scheen. En een fractie van een seconde kon ik het bijna ruiken, zo’n naaldbomenbos waar de zon de hele dag op heeft staan branden.

En nou is het net alsof ik er overal mee word geconfronteerd: vakantie. In Zweden. Ik hoef de computer maar aan te zetten of mijn vingers klikken zich op onverklaarbare wijze naar sites waar mensen vertellen dat ze naar Zweden gaan, dat ze naar Zweden zijn geweest, dat ze in Zweden wonen. Zelfs als ik aan het vertalen ben, kom ik er niet omheen. Net was ik nog in de Konsum in FjÀllbacka. Nu wandel ik door een bos.

Ook als ik niet achter de computer zit, dansen er allerlei beelden door mijn hoofd. Ik kom er maar niet van los. Het lijkt me duidelijk, het is helemaal mis. Gelukkig hoef ik niet naar de dokter. Deze diagnose kan ik zelf wel stellen. Een typisch geval van heimwee... :-)

1 opmerking:

  1. Ik kan je alleen een paar daagjes Appelscha aanbieden in juli. Niet helemaal hetzelfde als Zweden, maar misschien helpt het als we ergens een eland of rendier opduikelen en daar in de tuin zetten?!

    BeantwoordenVerwijderen