27 november 2008

Betovergroot


Dit is een foto van de grootouders van mijn oma, mijn betovergrootouders dus. Hij is oud en beschadigd, maar ik vind hem fascinerend. Wat waren dit voor mensen, wat deden ze, hoe leefden ze en wanneer?

Het meest waarschijnlijke is dat dit de ouders van mijn overgrootvader zijn; hij werd bijna 93 en overleefde zijn vrouw 28 jaar, en de foto hing ooit op zijn kamer. In dat geval zijn dit Jacobus Gerhardus Sleijster en Gerarda de Vries. Ze trouwden op 07-04-1849 in Renkum. De bruidegom was 22 en de bruid 25. Toeziend voogd van de bruidegom was zijn oom, Daniel Sleijster. Jacobus Gerhardus was verwer, Gerarda was zonder beroep.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat dit de schoonouders van mijn overgrootvader zijn. In dat geval zijn dit Lambertus Jansen en Wilhelmina van Groningen. Zij trouwden op 06-06-1855 in Arnhem. Hij was toen 20 en zij 23. Lambertus was timmerman en Wilhelmina dienstmeid.

Fotograaf onbekend

1 opmerking:

  1. Elsa zegt; en ik kan je helemaal niet verder helpen. De oudste die ik gekend heb in de voorouders-rij is jouw overgrootvader. Verder gaat mijn kennis niet terug! Het is zoals het is!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen