01 mei 2011

Illusie


Wat je ziet, is niet altijd wat het lijkt. Wat iets lijkt, is niet altijd wat je ziet. Een foto laat maar een deel zien van wat is, en door die selectie kun je een sfeer oproepen die misschien niet zoveel met de werkelijkheid te maken heeft.

Neem nou deze bloesem in het groen. De foto roept bij mij de sfeer op van een tuin waar het goed vertoeven is, misschien staat er ergens een houten stoel met een tafeltje ernaast, glaasje limonade erbij. Vogeltjes kwetteren, een zoel briesje zorgt ervoor dat de warmte draaglijk is.

En dat is wel grappig, want ik weet natuurlijk waar ik de foto heb gemaakt. En dat is niet in zo'n tuin. Verre van. Maar ik vind de illusie mooi. Dus ik zal hem niet verstoren.

En nu zou ik er best wel even willen zitten, in die zelfverzonnen tuin...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten