05 oktober 2006

Dromen ...

De herfst is nu echt begonnen. Ik heb het druk en tussendoor is het heerlijk even weg te dromen ...

Een tijdje terug was ik bij een diapresentatie van de vereniging Nederland-Noorwegen over mooie plekken in Zweden.

Zoals Hornborgasjön, dat op zo'n 20 km van Skövde ligt. Hier kun je kraanvogels zien. In heel grote getale! In het voorjaar wel - hou je vast - 10.000! Vanaf eind maart tot medio april is this the place to be! In september zijn ze er weer, en op 3 oktober dit jaar zijn er ook nog 7800 geteld. Oh my! Ik had dus afgelopen weekend op pad gemoeten ... :-)

Een andere mooie plek is Tåkern (bij Mjölby). Althans, volgens de fotograaf, maar ook de website is veelbelovend. Op 16 september staat er
För grågås blev det en toppnotering "All time high" med 15 100. Det blev också mycket höga antal för många andra arter, som t ex trana 3000, bläsand 3512, snatterand 507, stjärtand 176, brunand 6585 och sothöna 8800.

Ook lang niet onaardig ... ik zou er zo wel naartoe willen, maar vrees dat het daar nu ook nat en winderig is.

4 opmerkingen:

  1. Dan toch maar eind maart, begin april die kant op? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Strak plan! Moeten we wel ongeveer nu weggaan, als we met mijn otootje gaan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die verbinding met de kraanvogels.De site van jou vind ik enig.Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen