13 november 2006

Beweging

Ik ben typisch zo iemand die gewend is zittend werk te doen. Op zich is daar natuurlijk niets mis mee, maar het lichaam vraagt toch wel om wat afwisseling, al was het maar om opkomende verstijving tegen gaan.

Nou die beweging heb ik nu duidelijk gehad!

Allereerst is er natuurlijk mijn nieuwe wekelijkse activiteit, pilates. Ik ben nu vier keer geweest en het zet alle spieren duidelijk aan het werk! Hoewel ik bewegen als doel op zich over het algemeen maar matig interessant vind - ik beweeg liever als ik een ander doel heb, foto's maken of zo - valt me dit tot nu toe reuze mee. Maar het vraagt dan ook best wat aandacht om de verschillende oefeningen vanuit een juiste houding te doen. Vervolgens is ook goed voelbaar welke spieren allemaal in actie moeten komen.

Mijn andere activiteit dit weekend was compost scheppen: eerst moest die compost de kruiwagen in en vervolgens werd die op het land verspreid. Bewegingen die zeker niet binnen mijn reguliere dagelijkse activiteiten vallen. Tijdens het scheppen en kruien ging alles als een zonnetje ...

Maar nu merk ik goed dat er aan de achterkant van mijn bovenarmen spieren zitten en in mijn onderarm heb ik zelfs een spier overbelast ... waarschijnlijk was ik er zozeer op gefocust mijn rug te ontzien dat ik geen aandacht voor de rest had en heb ik toch iets té enthousiast staan scheppen :-)

Hoe dan ook, het was heerlijk om in de buitenlucht bezig te zijn. En ik heb mijn wekelijkse portie intensieve beweging ook weer gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten