14 november 2006

Nog meer beweging!

Kijk, dit is nou het resultaat van het soort bewegen dat mijn voorkeur heeft :-) Ook afgelopen weekend, overigens!


De scherpte ligt op een van de pootjes, niet helemaal logisch, maar gezien het feit dat ik zeer acrobatische toeren moest uithalen om dit plaatje te kunnen schieten, is hij zo gek nog niet.


Hiervoor waren fysieke inspanningen van een heel ander kaliber vereist. Genomen met ca. 1/2 seconde, uit de hand. Niet gestoken scherp dus, maar het was dan ook al behoorlijk donker toen ik deze langs de kant van de weg, vanuit de auto, zag. Even verderop gekeerd, er weer langs gereden, nog een keer gekeerd en toen in het gras geparkeerd.

Omdat ik liever zelf het diafragma instel - de sluitertijd gaat dan vanzelf wel - gebruik ik de voorkeuzestanden van mijn toestel bijna nooit. Daarbij kan ik namelijk niets zelf instellen en moet ik maar slaafs de camera volgen. Op de sluitertijd let ik eigenlijk alleen als ik met een telelens fotografeer ...

Maar goed, omdat het zo donker was, had ik wel de flits uitgeklapt. Maar van die flits bij handmatige instellingen snap ik niet zoveel; de sluitertijd wordt er namelijk amper anders van. En dus is die in het donker lang ... Dat moet ik toch nog eens uitzoeken, want bij de voorkeuzestand voor 'bloemetje' kan het toestel bij dezelfde lichtomstandigheden met flitser rustig een 60ste seconde gebruiken, met hetzelfde diafragma. Ra ra ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten