25 maart 2007

Ontelbaar

Ook in het hoge noorden van Nederland laten vogels zich in grote getalen zien. Zoals vanmiddag in Nieuwe Statenzijl. We gingen er via een ommelandse route naartoe - via Duitsland - omdat we de afslag bij Nieuweschans niet konden vinden.

Dat bood meteen het bijkomende voordeel dat ik even kon testen of mijn mobieltje nu ik een nieuwe provider heb, wél in het buitenland werkt (wat afgelopen jaar ondanks allerlei inspanningen van deze en gene niet lukte bij mijn oude mobiele aanbieder). En ja, hoor, nu was het geen enkel probleem (HOERA).

Vanaf de dijk zagen we in de verte al een hele vlucht ganzen zitten - te ver om er dichtbij te kunnen komen, helaas. Maar op een gegeven moment vlogen ze allemaal tegelijk op ... wat een wolk vogels boven de Dollard! Onbeschrijfelijk. (Ik snap nu nog minder hoe je ze zou kunnen tellen, zoals ze bij Hornborgasjön en Tysslingen doen.)

Als je heel goed luisterde, kon je ze ook horen. Gak-gak-gak.

Richting Termunten nog meer ganzen gezien - ook allemaal nogal ver weg, maar om een beetje een indruk te hebben, toch een plaatje geschoten.


Soms zaten de ganzen wel wat dichter bij de weg. Toch nog een kans op een leuk plaatje, zou je denken ...

Maar ja, ganzen zijn niet gek. We waren nog niet gestopt of ze hadden hun kont al onze kant op gedraaid en waggelden en masse weg ...

2 opmerkingen:

  1. Ook een prachtig plaatje! Misschien vertel ik je niks nieuws, maar in Kollummerwaard is het ook prachtig vogels (en andere dieren) kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, maar een leuke tip is altijd welkom ...!

    BeantwoordenVerwijderen