02 november 2007

Nog eventjes


Vanochtend waren de mannen van de gemeente druk in de weer met hun harken en 'omgekeerde stofzuigers' om de bladeren van het gras en de paden in het park te verwijderen. Het is vast veiliger, minder glad, en het schijnt ook beter voor het gras te zijn. Maar tegelijk vind ik het jammer. Bladeren op de grond zijn heerlijk om doorheen te banjeren, met hun geritsel om je laarzen.

Aan het eind van de dag, als de schemering al valt, en je de grijsheid in de lucht als het ware kunt zien hangen, kan een bomenlaan in herfsttooi zo'n weldadig gevoel van verstilling oproepen. Fietsend door de straten van mijn wijk, kijk ik bij de andere bewoners naar binnen. De een leest de krant, de achter kijkt tv. De vallende duisternis heeft iets knus.

Maar het meest geniet ik van de gele boom in het park. Nog eventjes. Nu het nog kan.

2 opmerkingen:

  1. Wow! Vooral het bovenste plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haast te mooi om er woorden bij te vinden!
    Gewoon genieten ,vind ik.
    Liefs van Elsa

    BeantwoordenVerwijderen