04 januari 2008

Bezoek

Gisteravond dan eindelijk buiten vogelvoer opgehangen. Ik had een netje met vijf lekkere bolletjes gekocht en na enig wikken en wegen besloten het over twee waslijnen te hangen. Dan hing het niet té dicht op de balkonrand en dat leek me het meest veilig in verband met eventuele katten.

Waar ik niet aan had gedacht, was dat een waslijn uitstekend te bewandelen valt door wat grotere vogels. Niet dat die niet welkom zijn, maar ik had toch vooral verwacht meesjes en zo op bezoek te krijgen.

Maar niks daarvan. De eerste die langskwamen waren de spreeuwen. Prachtige vogels om te zien. Ze eten en poepen echter tegelijkertijd en dat vind ik niet zo aardig van ze :-(


Even later kwamen de kauwen. Met hun grote poten om de waslijn geklemd balanceerden ze naar het midden, waar ze flinke happen uit het bovenste vetbolletje namen.


De kauwen waren óf het meest schrikachtig, óf het meest alert. Bij de minste of geringste beweging binnen vlogen ze op. Maar ze kwamen wel steeds weer terug... Uiteindelijk kwamen er ook nog een paar koolmeesjes aan de bolletjes hangen. Helaas allemaal aan de achterkant, dus daar heb ik maar geen foto van gemaakt.


Een enkel roodborstje deed zich te goed aan alles wat uit de bolletjes in de plantenbak eronder viel.

Het licht was vandaag minimaal, dus ik had een wat hogere ISO-waarde ingesteld. Dat werkte op zich wel goed, maar ik vind dat je ook wel duidelijk een grotere korrel ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten