07 januari 2008

Eetfestijn

Vijf bolletjes had ik donderdagavond aan de waslijn gehangen voor de vogels, zei ik toch?

Gisteravond was het eerste al op. Een vetbolletje, dat helemaal bovenin hing. En waar je dus vanaf de waslijn goed bij kon. Ik vermoed dat het de kauwen zijn geweest die daar hun buikjes aan hebben volgevroten.


Toen ik vanochtend beneden kwam, zag ik dat het tweede zakje ook al half leeg was. Eentje met pinda’s. Die vielen klaarblijkelijk ook in de smaak. Hoe ze zo snel op waren geraakt, wist ik niet. Ik had er wel een enkel meesje van zien eten, maar die eten niet zo veel en ook niet zo snel. Ik vermoedde dus dat hier ook kauwen bij hadden gezeten, al was het me een raadsel hoe ze er bij hadden gekund.


Een tijdje later kwam ik weer in de keuken. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat alle pinda’s in dat ene zakje ondertussen op waren. Maar niet alleen dat. Het zakje van een tweede vetbolletje, dat nog lager hing dan de pinda’s, was óók leeg.


Toen ik nog eens goed keek, zag ik dat het netje stuk was en een restant van het bolletje in de plantenbak lag. Wat er precies is gebeurd weet ik niet, maar het zal er wel wild aan toe zijn gegaan...

Hoe dan ook nodigde dat bolletje in de plantenbak ook nog weer andere vogels uit...


... en zo was vanavond het derde bolletje dan ook alweer op :-)

1 opmerking:

  1. Tis me daar maar een gezellige boel op jouw balkon, ja! Maar ik voel me wel geïnspireerd om vogelvoer in mijn bomen (jawel, ik heb tegenwoordig bomen in de tuin!) te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen