21 april 2009

Eigenlijk

Gisterochtend was ik al vroeg wakker. Het begon met de roeken. Ze zitten hier vlakbij ergens in de bomen. Om een uur of drie begonnen ze opeens een verschrikkelijk kabaal te maken, zo luid dat ik er wakker van werd. Waarschijnlijk waren zij ook ergens van opgeschrikt, want ik kan me niet voorstellen dat er elke nacht zo'n concert is.

Daarna werd ik wakker van de andere vogels. Vrolijk gekwetter, dat ik meestal evenmin hoor. Althans niet om een uur of vijf 's ochtends.

Toen vervolgens de wekker ging, voelde ik me ondanks alle nachtelijke storingen lekker fris. En ik besloot de dag voor de verandering te beginnen met een wandeling. (Wel even mijn mail gecheckt voor ik vertrok – je weet tenslotte maar nooit wat voor dringends er kan zijn... En ja, dat is heel verraderlijk; voor je het weet wordt het nooit meer wat met je andere plannen...).

Een blokje om door de wijk, door de parken, langs het water met al het verse groen en de schitterende bloesem en niet in de laatste plaats: de geur van het voorjaar.

En ondanks de latere start van mijn werkdag heb ik ook nog een heleboel gedaan. Dat zou ik dus vaker zo moeten doen. Eigenlijk.

Deze foto is overigens van vanmiddag, in later licht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten