10 oktober 2009

Overpeinzing op een grijze dag


De dagen worden steeds korter. Buiten is het grijs en nat. Bij gebrek aan een tussenjack heb ik mijn zomerjas al een paar keer verruild voor mijn winterjas. Zeker 's avonds kan het aardig koud zijn.

De zomer is voorbij en hij heeft de warmte meegenomen. Ik vraag me af of ik niet meer en bewuster van de zon had moeten genieten toen die zo volop scheen.

Maar dan zie ik de bladeren van de bomen in geel en groen glimmen in het grijs. Het is alsof ze me willen vertellen dat de herfst nu echt begonnen is, dat hij zich weldra in zijn meest bonte kleurenpracht zal hullen, dat deze nieuwe tijd zijn eigen charme heeft. 'Kom! Kom naar buiten,' zeggen ze. 'Het is hier nu al mooi.'

Misschien moet ik dat maar even gaan doen.

(De foto is overigens van gisteren. Toen waren er even een paar straaltjes zon.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten